طرز تهیه ماکارونی

کمتر کسی است که با این رشته‌های نشاسته‌ای میانه‌ای نداشته باشد. طرز تهیه ماکارونی خوشمزه با سس مخصوص و ته‌دیگ برشته، رازی نیست که تنها در اختیار سرآشپزها باشد. برای آماده کردن اسپاگتی ایرانی یا همان ماکارونی خودمون، تنها به دانستن چند نکته ساده نیاز دارید. پس حتی اگر تا امروز جز نیمرو و برنج کته غذایی نپخته‌اید، بساط آشپزی را آماده کنید و برای شگفت‌زده کردن مهمان‌هایتان روی کمک ما حساب کنید.

Image result for ‫ماکارونی‬‎

مواد لازم برای ماکارونی دمی ایرانی

ماکارونی ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۴ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی:

برای تهیه ماکارونی رشته ای، ابتدا باید یک عدد سیب زمینی کوچک تا متوسط را نگینی و ریز خورد کرده و در ماهی تابه ای مناسب که مقداری روغن در آن ریخته ایم سرخ کنیم. بعد از آن که سرخ شد، داخل یک ظرف کوچک کنار میگذاریم. سپس یک عدد پیاز را خرد کرده و داخل ماهی تابه میریزیم. روغن برای تهیه مایه ماکارونی نباید نه زیاد و نه کم باشد. پیاز را تفت میدهیم؛ سپس مقداری گوشت چرخ کرده به اندازه ۲۰۰ گرم اضافه میکنیم. (گاهی به جای گوشت از سویا استفاده میکنیم؛ سویا را باید مقداری بخیسانیم) بعد از این مرحله، سیب زمینی سرخ کرده را اضافه میکنیم مقداری نمک روی آن می پاشیم و کاملا باهم مخلوط میکنیم. سپس مقداری زردچوبه و فلفل قرمز نیز به مواد اضافه میکنیم. بعد از آن ۲ قاشق رب گوجه فرنگی نیز اضافه میکنیم و دوباره مایه ماکارونی را با هم مخلوط میکنیم.

در مرحله بعد داخل یک قابلمه نسبتا بزرگ، نصف بیشتر آن را آب ریخته و روی گاز قرار میدهیم تا به جوش بیاید. سپس رشته های ماکارونی را بدون شکستن و درسته داخل آب درحال جوش میریزیم تا نرم شوند. برای اینکه بهم  نچسبند مقدار خیلی کم زردچوبه اضافه میکنیم به آب جوش. بعد از مقداری نرم شدن، ماکارونی را آبکش میکنیم و مقداری آب سرد روی آن میریزیم و قابلمه را روی گاز با شعله کم قرارمیدهیم.

مقداری روغن ریخته با نان و سیب زمینی ته دیگ قرار میدیم. سپس یه لایه ماکارونی یه لایه مایه ماکارونی، به همین ترتیب لایه لایه تا تمام مواد داخل قابلمه قرار گیرد. نصف استکان آب روی آن ریخته و با دم کنی سرقابلمه رو میبندیم به مدت  2۵ الی ۳۰ دقیقه با شعله کم قرار میدیم تا ماکارونی آماده بشه و در دیس سرو کنیم.

طرز تهیه ماکارونی

ماکارونی ساده

در  شام همراه ما باشید.

نکات تکمیلی در مورد ماکارونی ساده

ماکارونی ساده جزو غذاهای دانشجویی میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .

ماکارونی ساده را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

منبع: roz.news.blog