دستور تهیه بستنی وانیلی خانگی

در فصل گرما و تابستان هیچ دسری بیشتر از بستنی نمی چسبد. چه چیزی بهتر از یک بستنی وانیلی خانگی خوشمزه می شود.برای آموزش این بستنی با ما همراه باشید.برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته بستنی و کیک بستنی،در وبلاگ آشپزی 20 مقالات بیشتری را مشاهده نمایید.

مواد لازم برای بستنی وانیلی خانگی:

شیر: 2 لیوان (نیم لیتر)
شکر: 4 قاشق سوپخوری (100 گرم)
زرده تخم مرغ: 4 عدد
ثعلب: به جای زرده تخم مرغ 8 گرم
وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی:

برای درست کردن این بستنی ابتدا شکر، زرده تخم مرغ و وانیل را خوب با هم بزنید تا تخم مرغ کف کند.سپس شیر را جوش بیاورید و زرده و شکر را به آن اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ با شیر کاملا مخلوط گردد.اگر می خواهید از ثعلب استفاده نمایید باید بعد از گرم کردن شیر، شکر، وانیل و ثعلب را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط وشکر حل گردد.حالا برای اینکه شیر شبیه بستنی شود باید آن را در سرما هم بزنید.اشخاصی که بستنی ساز دارند، این وسیله کار را برایشان انجام می دهد ولی کسانی که بستنی ساز ندارند باید به روش دیگری عمل نمایند.

همچنین بخوانید:

پس ظرفی پر از یخ تهیه نمایید و شیر را در ظرفی فلزی بریزید، داخل ظرف یخ بریزید و با همزن بزنید تا کم کم کش دار شود و تبدیل به بستنی گردد.

راه دیگر این است که ظرف شیر را که بهتر است فلزی (استیل) باشد در فریزر بگذارید تا اطراف شیر کمی یخ بزند، بعد شیر را از فریزر بیرون آورید و با همزن بزنید و آن قدر این کار را تکرار نمایید تا شیر کش دار شده و به شکل بستنی درآید.

روی این بستنی ساده وانیلی می توانید کمی کارامل بریزید و یا به دلخواه تزیین و سرو کنید.

منبع: cookeri20